22 Ağustos 2014 Cuma

İşyeri menüsü / Patatesli, Közlenmiş Biberli Salata

Bugün işyeri menümle geldim. Kahvaltıyı genellikle ofiste yapıyorum. Çok şükür o konuda sıkıntımız yok patronumla. Evde yaparsam öğlene çok acıkıyorum çünkü. İş yerim ev-ofis tarzı olduğu için, genelde dışarıdan yesek de, mutfağımızda her şeyimiz mevcut. Arada bir kafama eser, ya da hafif yiyeceğim tutarsa da öğle yemeğimi kendim hazırlıyorum. Bazen basit bir makarna, bazen bir salata olacak şekilde.
Bu sabah yine kahvaltımda kendime güzel bir sandviç hazırladım. Öğlen de nefis bir salata.


Sandviçim basit olabilir ama çok lezzetli ve doyurucu.


Salatama ise laf yok. Çok emek harcadım. Hatta tarifini vereceğim :)

Yalnız patatesleriniz lezzetli olmalı. Yoksa basit bir salatadan öteye gidemez. Ben annemin kendi elleriyle ekip, toplayıp ablamlardan gönderdiği patateslerden kullandım. Ama marketlerden de çok lezzetli patatesler çıkabiliyor.

Patatesli, Köz Biberli Salata
Malzemeler (2 kişilik)
2 adet orta boy patates
1 adet büyük domates
2 adet orta boy kırmızı biber
2 adet yeşil köy biberi
3 yaprak göbek
8-10 büyük yaprak roka
5-6 dal maydanoz
1 yemek kaşığı nar ekşişi
Yarım limonun suyu
2 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz

Yapılışı
  • Patatesleri haşlayın, soyun ve soğuması için kenara alın.
  • Bu sırada biberleri ocak üzerinde közleyin ve kabuklarını soyun, ortadan uzunlamasına kesin ve ince ince yarım ay doğrayın. Salatayı karıştıracağınız kaseye alın.
  • Göbek yapraklarını ince ince doğrayın veya elinizle yırtıp kaseye alın.
  • Rokayı elinizle koparıp veya doğrayıp kaseye ekleyin.
  • Domatesleri de küp şeklinde doğrayıp ekleyin. Patatesleri de doğrayıp ekleyin ve elinizle hepsini karıştırın. Patatesleri çok ezmemeye dikkat edin.
  • Zeytinyağı, tuz, nar ekşisi ve limon suyunu da ekleyip iki kaşık yardımıyla karıştırıp servis edebilirsiniz.
  • Hiii macünüsü unutmuşum. Biraz da macünüs ekleyin. Onsuz olmaz ;)
Afiyet olsun.

Keyifli, sağlıklı, bol güneşli bir hafta sonu dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarım:Sawako Kuronuma