4 Nisan 2014 Cuma

Mandalina Kremalı Cupcakeler


Geçenlerde renklerine kanarak neredeyse "kıpkırmızı" mandalinalar aldım. Renkleri öyle güzeldi ki acayip cezbetti beni. Ama çok ekşi oldukları için yiyemedim. Kabuklarına da kıyamadım tabii ki. Bütün mandalinaları güzelce yıkadım, kuruladım. Sonra da kabuklarını bir güzel rendeledim. Bir buzdolabı poşetine koyup dondurucuya attım. Şimdi arada bir kek yaparken, puding yaparken çıkarıyorum azıcık koparıp gerisini yine buzluğa koyuyorum. Çok pratik ve hep elimin altında olduğu için rahat da.
Bu kekleri de o gün yapmıştım. Bolca rendelenmiş kabuk ve biraz mandalina suyuyla tatlandırdığım kremasıyla, ekşimsi, ferahlatıcı, keskin aromalı bir tatlı oldu.

 


 
Mandalina Kremalı Cupcakeler
Malzemeler
2 yumurta
50 gr yumuşak tereyağı/ margarin
1 çay brd. süt
1 çay brd. tozşeker
1,5 cup un
Yarım paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı mandalina ve limon kabuğu rendesi karışımı
 
Kreması için
1 dolu yemek kaşığı labne
1 dolu tatlı kaşığı mısır nişastası
1/2 çay brd. mandalina suyu
1/3 cup tozşeker
1 çay brd. krema
1 tatlı kaşığı mandalina ve limon kabuğu rendesi karışımı
 
Yapılışı
  • Öncelikle kek için, margarin ve tozşekeri mikserle krem kıvamına gelene dek çırpın.
  • Yumurtaları tek tek ekleyerek, her biri iyice karışana dek çırpın.
  • Süt, un, kabartma tozu ve mandalina kabuklarını da ekleyip karıştırın.
  • Karışımı cupcake kalıplarına döküp 180 derecede ısınmış fırında pişirin.
  • Kekler pişerken bir kasede tüm krema malzemesini tel çırpıcı ile çırpın. Küçük bir tencereye alın ve koyu kıvam alıp kaynayana dek pişirin.
  • Kekler ve krema iyice soğuduktan sonra keklerin tepesini bir bıçakla derince kesin.
  • Çukurlara krema doldurup üzerini de kremayla sıvayın ya da bir sıkma torbasıyla güzelce şekillendirebilirsiniz (veya hiç kesmeden sadece üstlerine sıkın kremayı).
  • Üzerlerini süsleyip servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun..
 
Sevgiler.
 

4 yorum:

  1. Cupcake 'in her türlüsüne bayılırım. Mandalinayı da ayrı bir severim. Mutlaka en kısa sürede hazırlayacağım bakalım sizinki kadar güzel görünecek mi :)

    YanıtlaSil
  2. Kıbrıs mandalini herhalde bende hep yanılıp alıyorum. Ama bravo valla değerlendirmişsin. Bne de suyunu sıkıp buz kalıplarına koymuştum. Görüntüler her zaman ki gibi muhteşem, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suyunu o şekilde kullanmak da güzel fikirmiş. Ben armutla birlikte smoothie yaparak kullandım suyunu ve kendisini.

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma