13 Şubat 2013 Çarşamba

Sevdiklerinize; Çikolatalı Tart

Sevgililer Günü için özel olarak tarif çalışması yapmadım bu sene. Hafta ortasına geldiğinden ve öncesindeki haftasonu başka planlar olduğundan birşeyler hazırlayamadım.
Gerçi ne yapacağım belli olmaz benim. Elimde bir tatlıyla sevgilimin kapısını çalabilirim hala :)
Ama sizlere yetişmesi açısından, yine geleneği bozmayarak o gün için sevdiklerinize hazırlayabileceğiniz, kolay ve lezzetli bir alternatif sunmak istedim sizlere.
Ben bu sene Sevgililer Günü tarifim olarak, geçenlerde sevgili yeğenlerime hazırladığım ve çok beğendiğim, bol çikolatalı bu tartı belirledim.
Sizlere de tavsiyemdir. Bu tatlıyla çok kalp çalabilirsiniz ;)


 
 
 
Çikolatalı Tart
Malzemeler
Tabanı için
2,5 paket Rondo Esmer
50 gr margarin
1 yemek kaşığı kakao
 
Krema İçin
1 yumurta
1 paket bitter çikolatalı puding
1 dolu yemek kaşığı krema peyniri (veya labne)
160 gr bitter çikolata
200 ml krema
50 gr tereyağı
1 yemek kaşığı süt
 
Yapılışı
  • Öncelikle tabanı hazırlamak için bisküvileri rondoda çekip un haline getirin. Kakao ve eritilmiş, ılımış margarini üzerine döküp tekrar çalıştırın rondoyu.
    Kelepçeli bir kalıbın (ben 23 cm kullandım) tabanına yağlı kağıt serip kapatın kalıbı. Üzerine bisküvi karışımını döküp ellerinizle bastırarak yerleştirin. 180 derecede ısınmış fırında 10 dk bekletin.
  • Bir tencere üzerinde benmari kurun. Üzerine tereyağı ve parçalara kesilmiş çikolatayı kaba koyup hafifçe eridiğinde üzerine yumurtayı kırın, sütü de ekleyin. Çatalla çırpa çırpa iyice eritin.
  • Ocağın altını iyice açıp 1-2 dk daha bu şekilde bekletin. (Çikolataya parmağınızı değdirdiğinizde hafif sıcaklığını hissetmelisiniz, bu işlem yumurta için önemlidir.)
  • Karışımı ocaktan alıp soğuması için bir kenara alın. Bu sırada başka bir kapta 200 ml kremayı çırparak koyulaştırın ve buzdolabına koyun.
  • Çikolata karışımına toz pudingi ekleyip çırpıcıyla güzelce çırpın. Peyniri de ekleyip iyice çırpın.
  • Buzdolabında soğumuş olan kremayı da ekleyip iyice alt üst ederek karıştırın.
  • Fırından çıkan ve soğumuş olan tabanın üzerine güzelce yayın çikolatalı karışımı.
  • Buzdolabında en az 2 saat beklettikten sonra servis edebilirsiniz.
NOT: Ben tatlıyı çok bekletemediğim için biraz daha yumuşak görünüyor fotoğraflarda. 1-2 saat dinlemiş hali çok daha yoğun ve güzel oluyor. Bilginize :)
Afiyet olsun.

Sevgiler :)



20 yorum:

  1. Ben de bir sevilen olarak o dilimi aldım kendime:)
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgi dolu nice nice günlere..
    Mimin var bende onu da kabul ediver balım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun Zelihacığım :)
      Teşekkür ederim. Mimini en kısa cevaplamaya çalışacağım.
      Sevgiler arkadaşım.

      Sil
  2. Harika görünüyor.Benim oğlum çikolata delisi.Bu tarif tam ona göre.
    Alıyorum tarifini yapmak üzere.Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayılacaktır buna o halde :)
      Denersen sonucunu öğrenmek isterim. Sevgiler.

      Sil
  3. ÇOK GÜZEL ELLERİNE SAĞLIK.çOK SEERİM ÇİKOLATALI TARTI

    YanıtlaSil
  4. Kremanın tadını çok merak ettim. İçine kırılan yumurta nasıl bir tat veriyor acaba diye. Görüntü süper. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Krema biraz yoğun çikolatalı puding gibi oluyor. PAstacı kremasını andıran ama süt kremasından dolayı daha kaygan bir krema. İçindeki yumurta sadece yoğunluğuna katkı sağlıyor. Tadı anlaşılmıyor. Zaten çikolatanın sıcağıyla pişiyor. Zararsız hale geliyor.
      Teşekkürler uğradığın için :)

      Sil
  5. ellerine sağlık canım...
    yenilesi duruyor :)

    YanıtlaSil
  6. sonunda belitmissin diyecektim ablam biraz daha yogun olmali diye :)
    biliyorum bir dilimi bana bu pastanin ;)
    hergün sevilmen dilegiyle ellerine saglik ablam
    muhabbetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet :) Her yaptığımın bir dilimi senin, ve tüm sevdiklerimin.

      Maalesef çocuklara yetiştireceğim diye acele ettim ben, 15-20 dk bekletebildim öyle fotoğrafladım.
      En az 2 saat beklemeli.
      Ne güzel dilek dilemişsin benim için. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. çikolata daha ne olsun:)) ellerine sağlık harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. Yani ısırdığımda nasıl bir tat bırakacağını tahmin etmeye çalışıyorum şuan...Çikolata kavanozuna düşmüş gibiiii :) Muhteşem bir şeydir eminim Deniz. Ellerin dert görmesin.

    Üstündeki kalbe de ba-yıl-dım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kalbi yapacağım diye canım çıkmıştı. İnat ettim yaptım ama :)
      Yoğun bir çikolata tadı oluyor :) Mus gibi yapısı, ama daha yoğun peynir ve pudingden dolayı.

      Sil
  9. Harika görünüyor, ellerine sağlık cnmm..

    YanıtlaSil
  10. Çikolatalı tariflere bayılıyorum,ellerinize sağlık.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  11. tam benlik bir lezzet olmuş.çikolatalı her şeye bayılırım ben.eline sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Canım muhteşem birşey olmuş bu yahu:)
    Hapur hupur yedim, çayını içtim, sana sevgilerimi bıraktım canım arkadaşım.
    Sen bence bu güzel tartla çal sevgilinin kapısını:)

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma