11 Temmuz 2012 Çarşamba

Çikolatalı ve Naneli Kek

Merhaba. Bu keke haksızlık etmek istemiyorum ama bir önceki yazım gibi bunu da sırf oyalanmak için yazıyorum. Oldukça keyifsiz günler geçiriyorum son zamanlarda. Kafamdaki düşünceleri kovabilmek için başvurmadığım yöntem yok. İşyerinde zorlansam da evdeki her boş anımda bir şeylerle uğraşmaya çalışıyorum. Genelde kitap okuyorum. Kitap okumak sıkıntılı zamanlarda hep yardımcı olmuştur bana. Kuzenimin getirdiği, Elif Şafak'ın İskender adlı romanını okudum en son. Çok üzüldüm ama sevdim kitabı.

Kitapların, filmlerin kötü bitmesinden nefret ediyorum. Hep mutluluk olmayacak tabi ki ama o kadar acıdan sonra insanı biraz olsun teselli edecek bir şeyler olmalı diye düşünüyorum. Bir de okuduğum her kitapla neredeyse bütünleştiğim ve kendimi de oradaymış gibi hissettiğim için çok etkileniyorum kötü sonlardan. Neyseki bu sefer ağlamadan yırttım paçayı :)
Neyse şimdi beni düşüncelerden uzak tutacak başka bir kitaba başladım.

Keki geçen hafta yapmıştım. Balkonumuzdaki taze nanelerden kullanmış olmak için :)
Ama iyi ki de yapmışım çünkü benim çok hoşuma gitti. Nanenin ferahlık hissi çikolataya çok yakışıyor.



Çikolatalı Naneli Kek
Malzemeler
3 yumurta
1 su brd. tozşeker
1 su brd. süt
1/2 çay brd. sıvıyağ
50 gr yumuşak margarin/tereyağı
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı kakao
2,5 su brd. un
40gr bitter çikolata
4 yaprak taze nane

Yapılışı:
  • Yumurtaları ve tozşekeri bir kapta 5 dk çırpıyoruz.
  • Yumuşamış tereyağını ve sıvıyağı ekleyip 3 dk daha çırpıyoruz.
  • Sütü de ekleyip karıştırıyoruz.
  • Un, kabartma tozu ve kakaoyu ayrı bir kapta iyice karıştırıp, sıvı karışıma ekleyip karıştırıyoruz.
  • Nane yapraklarını yıkayıp incecik doğruyoruz, çikolatamızı da bir bıçakla iyice kıyıp kek hamurumuza ekliyoruz.
  • İyice karıştırdıktan sonra margarinle yağlanmış veya pişirme kağıdı serilmiş kalıba döküyoruz.
  • 190 derecede ısıtılmış fırında 30-40 dk pişiriyoruz. Tabi ki en son kürdan testi uygulayıp fırından çıkarıyoruz.
  • Tercihen, üzerine çikolata sos hazırlayıp servis ediyoruz.

Afiyet olsun!

2 yorum:

Tasarım:Sawako Kuronuma